Umowa franczyzowa jest prawnie wiążącym dokumentem, który określa warunki pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą.
Każda umowa franczyzowa podlega tym warunkom, które są zwykle określone w pisemnej umowie między stronami.
W ramach naszych usług:
Franczyza
Zaletą akredytywy jest gwarantowana przez bank możliwość otrzymania płatności za dostarczony towar, uwarunkowana wyłącznie przedstawieniem w placówce banku odpowiednich dokumentów, zgodnych z warunkami akredytywy, ustalonymi przez Strony w obecności banku.

Umowa franczyzowa musi zawierać
kilka podstawowych elementów, w tym:
Omówienie relacji: obejmuje ono strony umowy, własność praw własności intelektualnej oraz ogólne zobowiązania franczyzobiorcy do prowadzenia działalności zgodnie ze standardami marki.
Czas trwania umowy franczyzowej: obejmuje czas trwania stosunku umownego, prawa franczyzobiorcy do zawierania nowych umów i obowiązek franczyzobiorcy do zmiany miejsca zamieszkania.
Opłaty wstępne i stałe: Franczyzobiorcy zazwyczaj płacą franczyzodawcy opłatę wstępną i stałą za przystąpienie do systemu i pozostanie franczyzobiorcą. Umowy zazwyczaj zawierają również szereg dodatkowych opłat. Większość systemów franchisingowych przewiduje wpłaty na fundusz reklamowy lub brandingowy, który franchisingodawca wykorzystuje do publicznej promocji marki i innych celów określonych w umowie.
Szkolenia i wsparcie przed otwarciem oraz bieżące szkolenia i wsparcie: Franczyzodawcy zazwyczaj zapewniają szereg szkoleń przed otwarciem i bieżące wsparcie, w tym szkolenia, wsparcie w terenie i w centrali, łańcuch dostaw i kontrolę jakości.
Korzystanie z własności intelektualnej, takiej jak znaki towarowe, patenty i podręczniki: prawa własności intelektualnej każdego systemu franczyzowego są jego najcenniejszymi aktywami, a niektóre z nich będą się zmieniać wraz z rozwojem systemu. Umowa określa, co jest przedmiotem licencji dla franczyzobiorcy, w jaki sposób franczyzobiorca może korzystać z własności intelektualnej oraz prawa franczyzodawcy do rozwijania systemu poprzez modyfikację podręcznika franczyzodawcy.
reklama
Franchisingodawca określi, jakie są jego zobowiązania w zakresie reklamy i ile franchisingobiorcy będą musieli zapłacić, aby pokryć te koszty.
Wymagania ubezpieczeniowe: Umowy franczyzowe będą określać minimalne wymagania ubezpieczeniowe, które franczyzodawca musi posiadać przed otwarciem i w trakcie trwania umowy.
Przechowywanie danych i prawo do kontroli danych franczyzobiorcy: franczyzodawca określa, jakie dane franczyzobiorca musi przechowywać, prawo do korzystania z oprogramowania oraz prawo dostępu do tych danych i ich kontroli.
Wszystko inne: prawa następcy franczyzobiorcy, niewykonanie zobowiązań, wypowiedzenie, odszkodowanie, rozstrzyganie sporów, prawa do odsprzedaży, prawa do cesji, prawa pierwokupu, źródła zaopatrzenia, lokalne wymogi reklamowe, prawo właściwe, informacje ogólne, gwarancje osobiste i postanowienia dotyczące kumulacji.
Kwestie związane z franchisingiem posiadają bardzo obszerne zagadnienie prawne. Dlatego, aby uniknąć kłopotów, warto tego typu kwestie skonsultować z prawnikiem. Nasza wiedza oraz umiejętności poparte wieloletnim doświadczeniem w profesjonalny sposób zabezpieczą Twoje interesy.
MASZ PROBLEM PRAWNY? SKONSULTUJ GO Z NAMI!
ZADZWOŃ – POMOŻEMY
668 163 060